04.06 Negativa personer i vår omgivning

'godkväll! Skulle jag vilja skriva men godnatt kanske passar bättre! Haha. 

Har funderat på en grej! Igen. 

Är lite smått irriterad, har nämligen personer i min närhet som jag egentligen inte vill ha i mitt och barnens liv, personer som sänker stämningen i livet helt enkelt. Jag tycker själv att jag är en tjej som oftast är glad, trevlig mot andra och oavsett situation bjuder jag på mig själv, men dessa personer sprider negativ energi omkring sig oavsett om jag/Johan eller barnen bjuder på oss och verkligen försöker vara trevliga. Det låter kanske dumt men jag har 'försökt att på ett trevligt sätt få ur dem ur våra liv men det verkar vara helt omöjligt. Vi stöter på varandra i vissa tillfällen ändå..sen är det så att den ända anledningen att de faktiskt är kvar i våra liv är för att inte såra en annan person. Alltså hur gör man i såna här situationer? Det känns ju som att de kanske egentligen inte heller vill ha oss i deras närhet eftersom de är så otroligt otrevliga och negativa? Man kanske ska säga som man känner rätt ut bara? 

 

Ciao! 

- Vardagen | |
Upp